Άρθρα

Δεν μπορώ να μάθω μαθηματικά. Μύθος ή πραγματικότητα;

Νέο άρθρο μετά από καιρό.

Η ιδέα ότι όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν μαθηματικά δεν είναι μυθοπλασία.

Αρχικά, θα πρέπει να καταστεί σαφές πως είναι ζωτικής σημασίας να θυμόμαστε ότι τα μαθηματικά συνεπάγονται κάτι περισσότερο από το να κάνουμε απλώς υπολογισμούς.

Επί της ουσίας, ενώ ορισμένα παιδιά μπορεί να βρίσκουν την αριθμητική πιο δύσκολη από άλλα, κάθε παιδί έχει την ικανότητα να μάθει και να κατακτήσει τη διδαχθείσα γνώση με τη σωστή καθοδήγηση και διδασκαλία.

Τα παιδιά έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν στα μαθηματικά, όταν λαμβάνουν μαθηματική διδασκαλία υψηλής ποιότητας κι ευκαιρίες να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους μέσα σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν μια καλή στάση απέναντι στα μαθηματικά και να πιστέψουν ότι είναι ικανοί , όταν λαμβάνουν υποστήριξη στη μαθησιακή διαδικασία από τις οικογένειες, τους δασκάλους και τις κοινότητές τους.

Είναι ζωτικής σημασίας να θυμόμαστε ότι τα μαθηματικά περιλαμβάνουν κάτι περισσότερο από την πραγματοποίηση υπολογισμών και την εξεύρεση λύσεων σε περίπλοκα ζητήματα. Θα πρέπει λοιπόν, να γίνει αντιληπτό πως τα μαθηματικά συνεισφέρουν θετικά στην πολύπλευρη ανάπτυξη ενός ατόμου.

Πιθανοί λόγοι για τους οποίους κάποιο παιδί μπορεί να δυσκολεύεται να κατακτήσει τη μαθηματική γνώση κάποιο παιδί συνοψίζονται ως εξής:

Γνωστικοί Παράγοντες

Λόγος Περιγραφή
Δυσκολίες προσοχήςΔυσκολία στη διατήρηση της εστίασης, στην παρακολούθηση μαθηματικών οδηγιών και στην ολοκλήρωση μαθηματικών προβλημάτων.
Μνημονική ικανότηταΔυσκολία συγκράτησης και χειρισμού πληροφοριών στο μυαλό.
Εκτελεστικές λειτουργίεςΔυσκολία στις γνωστικές διαδικασίες, όπως ο σχεδιασμός, η οργάνωση κλπ.
Χωρική ικανότηταΗ αδύναμη χωρική ικανότητα μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του παιδιού να οπτικοποιεί μαθηματικές έννοιες.

Νευρολογικοί Παράγοντες

Λόγος Περιγραφή
Νευροαναπτυξιακές διαταρχέςΗ ικανότητα ενός παιδιού να μαθαίνει και να χρησιμοποιεί τα μαθηματικά μπορεί να επηρεάζεται από λόγους όπως η δυσαριθμησία, η ΔΕΠΥ, ο αυτισμός κλπ.

Περιβαλλοντικοί λόγοι

Λόγος Περιγραφή
Έκθεση σε μαθηματικά περιβάλλονταΑπουσία ευκαιριών στην ενασχόληση με μαθηματικές έννοιες και την επίλυση προβλημάτων μπορεί ενισχύουν τη δυσκολία στην ανάπτυξη ισχυρών μαθηματικών δεξιοτήτων.
Μαθησιακό προϊόνΟι μαθητές που λαμβάνουν κακή εκπαίδευση στα μαθηματικά μπορεί να δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις μαθηματικές ιδέες και να εκτελέσουν μαθηματικές διαδικασίες. Η μάθηση και η επίδοση στα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολη για τους μαθητές σε σχολεία με ανεπαρκείς πόρους, χαμηλό ηθικό των εκπαιδευτικών και υψηλά επίπεδα άγχους κλπ.
Ευκαιρίες για εξάσκησηΟι νέοι που δεν έχουν επαρκείς ευκαιρίες να εξασκηθούν στις μαθηματικές δεξιότητες μπορεί να αποτύχουν να γίνουν ικανοί σε αυτές τις δεξιότητες.
Υποστηρικτικό πλαίσιοΟι νέοι μπορεί να δυσκολεύονται με τα κίνητρα και την αυτοπεποίθηση στα μαθηματικά, εάν οι γονείς και άλλοι ενήλικες δεν τους υποστηρίζουν και δεν τους ενθαρρύνουν.

Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες

ΛόγοςΠεριγραφή
ΠροσβασιμότηταΑνεπάρκεια οικονομικών πόρων για πρόσβαση μαθηματικά περιβάλλοντα, τα οποία είναι ικανά να καλλιεργήσουν μαθηματικές δεξιότητες. Η περιορισμένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους, συμπεριλαμβανομένων των σχολικών βιβλίων, της τεχνολογίας και της πρόσθετης βοήθειας από τους καθηγητές αποτελεί ακόμη έναν επιπλέον λόγο.
Στρεσογόνοι παράγοντεςΤα παιδιά που προέρχονται από νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα ή μονογονεϊκά νοικοκυριά μπορεί να βιώνουν διάφορους στρεσογόνους παράγοντες, που μπορεί να επηρεάσουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, όπως η οικονομική αβεβαιότητα και η περιορισμένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους.

Συμπερασματικά, είναι ζωτικής σημασίας να παρέχεται σε όλα τα παιδιά η βοήθεια και οι ευκαιρίες που χρειάζονται για να αναπτύξουν ισχυρές μαθηματικές δεξιότητες και θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά. Κάθε παιδί έχει την ικανότητα να μελετήσει και να γίνει ικανό στα μαθηματικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *